Rss Feed
  1. Hunger Games - Síla Vzdoru

    středa 30. května 2012

    Česká obálka
    Autor: Suzanne Collins
    Díl: třetí
    Nakladatelství: Fragment
    Česká anotace: Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být.
    Proti všem očekáváním přežila Katniss hladové hry dvakrát, ale ani poté nemá klid. V zemi Panem vypuklo postání. Kapitol je naštvaný a chce pomstu. Kdo by měl za nepokoje zaplatit? Katniss. A co je nejhorší? Prezident Snow dal jasně najevo, že v bezpečí není vůbec nikdo… Bude připravovaná revoluce v čele s Katniss úspěšná? Cena může být hodně vysoká...
     
    Vydání v USA: 24. 8. 2010
    Vydání v ČR: duben 2011
    Počet stran: 344
    Hodnocení: 3 z 5
    Přečteno v květnu 2012, 3 dny, v češtině

    Aréna padla, rebelové vytáhli do války proti Kapitolu, Dvanáctý kraj byl zničen. Zatímco Katniss se společně s ostatními rebely skrývá ve Třináctém kraji, prezident Snow vězní Peetu a pár ostatních ve svém sídle. Co všechno je Katniss ochotná udělat pro jeho záchranu? Stane se skutečným reprodrozdem?
    Po prvních dvou dílech jsem byla v podstatě nadšená. Dlouho jsem se téhle sérii vyhýbala. Po prvním díle jsem si ale říkala, proč jsem to kruci už nepřečetla dávno? Tohle mi vdrželo i ve druhém díle. Zato při třetím mě entuziasmus přešel.
    Katniss nikdy nebyla moje zrovna oblíbená hrdinka, ale pokud jsem ji v prvních dvou dílech snášela, ve třetím mi doslova drásala nervy. Mít v rukou knížku, ve které vám hrdinka třičtvrtě knihy kňourá a stěžuje si (i když podle doktorů je psychicky narušená), to se prostě nedá vydržet. Sice si prožila svoje, ale co je moc, to je moc.
    Evidentně jediný, kdo dokázal Katniss jakž takž držet v mezích byl Peeta. Jediný problém je, že ve většině knihy není. A když už se autorka smiluje, a Peetu nám sešle zpátky, udělá z něj zbraň mířenou proti Katniss - i když není divu, já bych ji taky chtěla uskrtit, ani by mi nemuseli míchat myšlenky.
    Asi jedinou postavou, která mi vážně přirostla k srdci, byl Finnick. To je vážně kluk, kterýho bych chtěla za kamaráda. Jenže jak už to tak bývá, když si vytvoříte k někomu z knížky kladný vztah, ta postava neskončí dobře. Vážně, Finnicka je škoda.
    Takže, jak to jen shrnout? Popravdě, těžko říct. Celá série ve mně zanechala strašně smíšené pocity. Podle mě to není obvyklá série, už jen vykreslení postav není zrovna typické. Až na ten poslední díl to vůbec není zlé :).

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat