Rss Feed
  1. Série Summer by Jenny Han

    pátek 10. srpna 2012


    Tuhle recenzi jsem se rozhodla pojmout trochu netradičně, protože tahle série je podle mě taky tak trochu netradiční. Taky trochu i proto, že poslední dobou tu moc recenzí nepřibylo, takže tohle je takové 3 v 1, ve kterém se pokusím toho moc neprozradit :). Jenny Han rozhodně umí psát. Nevím jak to dělá, ale ani jednu z knih jsem prostě nemohla odložit. Bylo v nich takové to kouzlo, které vás nutí číst dál, jen abyste se dozvěděli, jak to bude dál. V téhle sérii rozhodně najdete vše - lásku, bolest, zradu, plno nečekaných zvratů, které vám ale budou postupně osvětlovány. Teď ale k jednotlivým knihám.


    The Summer I Turned Pretty

    Belly miluje léto. Ne kvůli počasí nebo něčemu podobnému, ale kvůli Susannah, jejímu letnímu domku a hlavně jejím synům - Jeremiahovi a Conradovi. Jenže tohle léto bude přece jen trochu jiné. Tohle bude léto, které navždy zamíchá jejich životy.

    Každá holka nejspíš někdy během svého života už slyšela (nebo teprve uslyší), že vyrostla do krásy. Není to něco, co by se dalo ovlivnit. Prostě se to stane. Stejně je na tom i Belly. Už při svém příjezdu na prázdniny ví, že se něco změnilo. Že se ona změnila. Kluci se na ni už nedívají jako na přítěž, kterou sebou věčně vláčí její bratr, ale jako na někoho, s kým chtějí trávit čas dobrovolně.

    Kniha není pouze vyprávěním o jednom létě. Je doplněna i příběhy z let předešlých, které nám situací vysvětlují nebo doplňují. Někdy se stává, že tyhle zásahy do příběhu ho naprosto rozladí, ale u téhle knihy to prostě funguje. Podle mě dokonce velmi dobře. Kniha ode mě dostala 4 hvězdičky z pěti. Je to zkrátka hodně povedený začátek série.




     It's Not Summer Without You

    Člověk by neřekl, kolik věcí se dokáže během pár měsíců změnit. To co Belly brala jako samozřejmost je pryč. Stačí jedna událost, která vám obrátí život vzhůru nohama. Belly přišla o někoho, kdo byl neodmyslitelnou součástí jejího života. Jako by to nestačilo, spolu s tím ztratí i člověka, kterého nadevše milovala. Myslela si, že se do domu na pláži už nikdy nepodívá. To ale jen do doby, než se jí ozve Jeremiah. Ten sice také není zrovna poslem dobrých zpráv, ale už to stačí, aby její léto nabralo směr, který vůbec nečekala.

    Jak už jsem řekla, Jenny píše opravdu dobře. Navíc se s tím nepáře a předhodí člověku situace, o kterých chce málokdo slyšet protože se bojí, že by se mohl stát i jemu. Navíc je tenhle díl, stejně jako ten předešlý, něčím ozvláštněn. Tentokrát to nejsou historky z minulosti, ale něco lepšího. Pro změnu se totiž podíváme do hlavy Jeremiahovi. Občas sice zjistíme věci, které jsme už tušili, ale takhle vidíme, jak to bylo doopravdy. Navíc v téhle knize nastává onen zlom, který nám definuje směr, kterým se bude upírat kniha poslední. Jen mě občas opravdu štval Conrad, ale pokud bych si měla vybrat já, jasně by nad Jeremiahem zvítězil. Moje hodnocení? Zasloužených 5 z 5.



    We'll Always Have Summer

    Od předchozího dílu už uplynula nějaká ta voda. S Belly se znovu setkáváme na konci prvního ročníku vysoké školy, na kterou chodí také Jeremiah, její přítel. Belly je konečně šťastná. To ale trvá jen do chvíle, než Jeremiah udělá osudovou chybu, kterou nelze jen tak odpustit. Jak přesvědčí Belly, aby ho vzala zpět? Je on opravdu ten, s kým by měla být po zbytek svého života? Co když dlouho utajovaná pravda vyjde najevo? Navíc od někoho, koho milovala už od doby, kdy byla jen přítěží? Je načase si zvolit. Čelit sobě, svým citům a citům těch, které při tom můžete zranit.

    Vyvrcholení celé série. Nevím jak ostatním, kteří knihu už četli, ale mě už od začátku vztah Belly a Jeremiaha nějak neseděl. Podle mě je vidět, jak ti dva jsou naprosto jiní, což nemusí být nutně zlá věc, ale v jejich případě to prostě neklape. Ano, jsou šťastní, ale to někdy není všechno. To co hodlali udělat je podle mě toho jen důkazem. Jako by všem, a to včetně sebe samých, chtěli dokázat, že jim to funguje. Jenže nefunguje.

    V tomhle díle jsme taky konečně dostali příležitost se (konečně) podívat do hlavy Conradovi. Konečně zjistíme, proč vždycky dělal to co dělal, proč Belly neustále ubližoval. Chápu, proč si Jenny nechala tenhle výlet do Conradovy duše až nakonec. Je to něco, co tenhle příběh pojí a dělá z něj skvělé počtení, které si bez debaty zaslouží pět hvězdiček.




    Tuhle sérii jsem přečetla během tří dní, protože jak už jsem řekla na začátku, prostě jsem se od ní nemohla odtrhnout. Nevím proč, ale tohle léto tak nějak vyhledávám emocionálně nabité příběhy, které se mohou stát klidně každému z nás. Těžko říct, jestli za to může to sluníčko, ale prostě si užívám tyhle knížky plné romantiky, ale i složitých osudů. I přesto je to ale takové lehké čtení, u kterého jsem se několikrát přistihla, jak se usmívám jako pitomec, vztekám se nebo nevěřícně kroutím hlavou. Zkrátka se mi tahle série dostala pod kůži. Pokud jste na tom podobně jako já a zažíváte nečekané letní emocionální výkyvy a hledáte knihy, u kterých byste se mohli jakž takž vybouřit, sáhněte po těchto. Vřele doporučuju :). 

  2. 4 komentářů :

    1. Lili.en řekl(a)...

      Hrozně se mi líbí obálky knih :)..

    2. Romule řekl(a)...

      Jo, tady je vidět, že v jednoduchosti je krása :)

    3. Anonymní řekl(a)...

      Nejsou psané česky, viď? Docela škoda, netroufám si na to, abych četla knížku anglicky, hodně mě totiž zaujaly :)

    4. Romule řekl(a)...

      Bohužel v češtině nejsou. Je to ale vážně hrozná škoda, protože by si to podle mně zasloužily...

    Okomentovat