Rss Feed
  1. Česká obálka
    Autor: Lisa McMann
    Nakladatelství: Fragment
    Česká anotace:
    Některé noční můry nekončí… Zvlášť když se nechtěně dostáváte do snů druhých…Jmenuju se Janie. Je mi teprve sedmnáct, ale skutečnost pro mě začíná být horší než sny. Na Fieldridgeské střední škole se dějí znepokojivé věci. Přesto nikdo nechce promluvit a ani vyšetřování nikam nevede. Co je však ještě horší, začínám odhalovat pravdu o sobě a o mých schopnostech - a ta je pochmurná. Vážně, krutě pochmurná…


      




    Vydání v ČR: březen 2012
    Počet stran: 256
    Hodnocení: 5 z 5
    Přečteno v srpnu 2012, 1 den, v češtině



    Janie se ještě zotavuje ze svého zranění, které si způsobila při řešení Calebova případu, ale přesto se už vrhá do nového. Na její střední škole řádí pedofil - alespoň podle anonymních telefonátů na policii. Aby ho mohli dopadnout, musí ze sebe Janie udělat volavku. To je chvíle, které se Cabel bál. Nechce, aby Janie někdo ublížil. Co když je ale Janie díky svým schopnostem už tak v nebezpečí? Proč se její stav neustále zhoršuje? Naštěstí je tu někdo, kdo by ji na tohle všechno přece jen mohl odpovědět. Bude muset Janie obětovat snům svůj život?

    Co mi to, Liso, děláš? To mi chceš vážně způsobit infarkt? Jak jinak si vysvětlit to, co se odehrálo v téhle knize. Tenhle díl je totiž podle mě daleko větší emoční zápřah, který se mi tak nějak dostal až pod kůži. Právě osobitý styl autorky tomu dodal právě tu šťávu, kterou by tahle kniha možná neměla, kdyby byla napsaná jinak.
     

    Janie je podle mě prostě skvělá. Protlouká se životem svérázným stylem, ale je tu něco, co ji přece jen tíží. Jsou to nejen sny, do kterých teď musí vstupovat čím dál častěji, kvůli práci pro kapitánku, ale i to, co se děje mezi Cabelem a ní. Jsou sice pro sebe jak stvořeni, ale jak dlouho zvládne Cabel se o ni starat? Bude chtít strávit svůj život s někým, jehož stav se bude jen zhoršovat?

    Jedno se Cabelovi musí uznat - Janie je pro něj vším. Nesnese aby byla v nebezpečí. Nejradši by ji zamknul doma a nikam nepustil. Já se mu ani nedivím. Po tom všem, čím si prošel, chce mít aspoň nějaký pocit jistoty.

    V tomhle díle je vztah mezi Cabelem a Janie daleko intenzivnější než v předchozím. Bohužel musí svůj vztah stále skrývat, a to kvůli své práci. Nemůžou si ani vyjít na pořádné rande, protože by je někdo mohl spolu vidět. Proto se musí spokojit jen s letmými pohledy a náhodnými doteky.

     
    V tomhle díle mi přirostly k srdci další dvě postavy. Jednou z nich je komisařka Komiská. Stala se z ní taková druhá Janiina máma. Prakticky s ní tráví víc času a je Janie daleko bližší, něž vlastní máma. Ta ji v klidu překročí, když leží na podlaze, kdežto komisařka se hned zajímá, co s ní je. I když se na první pohled zdá jako tvrdá profesionálka, má srdce na pravém místě. Druhou postavou je paní Stubinová, i když se tu moc nevyskytuje. Co mě vážně dostalo, byly její zápisky v notesu, který si Janie přečetla a kde zjistila, co ji čeká. Chvílemi jsem se chtěla rozbrečet s ní...

    Tenhle díl v sobě má spoustu věcí, které ten předchozí neměl. Byl tak nějak akčnější, dramatičtější, napjatější...Jak jsem řekla na začátku, Lisa mě dostala. Jsem zvědavá, co si na nás připravila ve třetím díle, který vyjde už na podzim. Jestli to bude jen zpola takové, jako tento díl, tak se máme na co těšit :).  



     

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat