Rss Feed
  1. Dante's Girl

    pátek 5. října 2012

    Originální cover
    Autor: Courtney Cole
    Anotace na Goodreads:
    Od doby, kdy mi bylo deset, jsem každé léto trávila s otcem v Londýně. Od doby, kdy mi bylo deset, bylo každé léto klidné a nudné. Až do tohohle roku.

    A tento rok, po té co mě bláznivá sopečná erupce uvěznila daleko od domova, jsem se naučila tyhle věci:

    1. Zvládnu přežít tři dny v jednom oblečení, než si koupím nové.
    2. Jestli uslyším frázi ,,Už nejsi v Kansasu, Toto." ještě jednou, možná se ze mě stane vraždící maniak.
    3. Jsem strašně alergická na medúzy.
    4. Jsem zamilovaná do Dante Gilibertiho, který je čistě náhodou krásný, sofistikovaný syn premiéra Středomořského ráje.
    5. Podívej se na číslo čtyři. Protože to přináší úplně novou hromadu problémů a já se naučila něco nového z každého z nich.

    Začněme s faktem, že Danteho svět je pět světelných let vzdálený od toho mého. On chodí na oficiální státní události a zná se křestním jménem s anglickým premiérem. Já jsem se narodila a byla vychována na farmě v Kansasu a nosím ustřihlé kraťasy spolu s kovbojskými botami. Vidíte ten rozdíl?

    Jenže srdce se nestará o rozdíly. Srdce chtějí to co chtějí. A moje prostě chce být Danteho holkou.

    Moje srdce se možná zbláznilo.



    Datum vydání v USA: 27. 6. 2010
    Nakladatelství: Lakehouse Press
    Počet stran: 360
    Hodnocení: 4 z 5
    Přečteno v září 2012, 2 dny, v angličtině



    Když Reece odlétala z Kansasu s vědomím, že stráví další nudné léto v Londýně se svým otcem, nemohla se víc mílit. Osud jí totiž do cesty postavil Danteho (a to doslova), který jí obrátí život vzhůru nohama. Dobrá, možná na tom má podíl i nehoda letadla na vedlejší runwayi, ale podstatné je, že ji tam Dante nenechá a společně se vydají na cestu na mnohem zajímavější místo - na jeden z řeckých ostrovů. Jenže Dante není obyčejný (což můžete zjistit už podle ochranky, kterou sebou vláčí. Je to syn premiéra. Vypořádá se Reece se vším tím luxusem, ve kterém se najednou ocitla? Ještě důležitější otázka - jak se vypořádá se svými city k Dantemu?

    Od Polibku pr Annu se mi (pokud mě paměť nešálí) nedostala do rukou nějaká pořádná romantika, u které bych se přihlouple culila a v dalším okamžiku se mi chtělo brečet. Proto jsem doslova s otevřenou náručí přivítala tuhle knihu. Četla jsem na ni plno skvělých ohlasů, takže jsem byla vážně zvědavá.

    Reece je úplně obyčejná kansaská holka. Vyrůstala s matkou na farmě a nějak se naučila zvládat tamní vedra, která by ani zmrzlina nepřežila. Léta v Londýně s otcem se pro ni stala spíše rutinou než dobrodružstvím. Možná právě proto měla jen malé hlodání svědomí když seděla v helikoptéře s Dantem po boku a mířila na ostrov hodně vzdálený od Anglie. Reece je hrozně milá postava. Je chytrá, je vtipná a co hlavně - je silná. Ví, jak by se měla zachovat a ví, že léto netrvá věčně. Ale jak říkám, srdci člověk prostě neporučí.

    Dante. Jak Reece několikrát řekla - řecký bůh. Je sice synem premiéra, ale rozhodně není namyšlený, egoistický ani nic podobného. Bere život takový, jaký je. Možná se mu jeho život zas tak úplně nelíbí, ale ví že to musí vydržet - a přitom splnit očekávání svého otce. Jenže co když se objeví někdo, pro koho by byl schopný postavit se přáním otce a jít si za svým? Jít si za tím co chce, co potřebuje a hlavně - co miluje? Bude Dante schopný se změnit?

    Ano, pěju na tuhle knihu chválu. Tak proč jen čtyři hvězdičky? V tomhle případě se jedná čistě o můj problém. Tak nějak nevěřím v tuhle ,,lásku na první pohled", kdy se dva lidé uvidí a jsou sebou vzájemně naprosto okouzleni. Možná s tím má něco společného i skutečnost, že jsem se několikrát takhle spálila, ale já si prostě nemůžu pomoct. Na vztahu se podle mě prostě musí pracovat. Tohle není jediná kniha, které tahle situace u mě ubrala na hodnocení. Prostě si nemůžu pomoct, ale jsem z toho otrávená.

    Knihu Dante's Girl byste rozhodně neměli přehlédnou - alespoň pokud máte rádi romantiku okořeněnou humorem, ale i napětím a smutkem. Tohle vše zde rozhodně najdete. Je to zkrátka počtení, které vás rozhodně chytne za srdce. 

  2. 3 komentářů :

    1. Na túto som zvedavá aj ja a s predposledným odstavcom úplne súhlasím. Tiež ma otravuje v knihe "láska na prvý pohľad". Je to pomaly všade. Podľa mňa je oveľa krajšie čítať "o láske, ktorá sa vyvinula postupne z priateľstva".

    2. Romule řekl(a)...

      To jo, pomalu všude se vidí poprvé a už ze sebe padají na kolena...chtělo by to vymyslet něco nápaditějšího :D

    3. To aby sme začali vymýšľať my... autori to asi sami nedokážu :D

    Okomentovat