1. RC Review: Jonas

čtvrtek 20. prosince 2012

Autor: Eden Maguire
    Série: Krásní mrtví

Česká anotace:

Nejsou živí. Nejsou mrtví. Něco mezi tím. V průběhu jednoho roku zemřou za podivných okolností čtyři mladí, krásní lidé, studenti ellertonské střední školy. Jonas, Arizona, Summer a Phoenix. Ta poslední smrt zasáhne Darinu nejvíc. Byl to její kluk, její veliká, největší láska…Je její setkání s Krásnými mrtvými skutečné? Co znamenají ta andělská křídla, která vidí, slyší a která nakonec sama dostává? Jonas zemřel jako první, zabil se na motorce. Ale je tolik nezodpovězených otázek…Odhalí Darina včas temná tajemství tajemství, aby tak vykoupila duše Krásných mrtvých?

Vydání v ČR: březen 2011
    Počet stran: 274
    Hodnocení: 3 z 5
    Přečteno v prosinci 2012, 3 dny, v češtině

Trailer k sérii:

Autor
    Eden Maguire získala titul na Birminghamské univerzitě v oboru Anglická literatura a nyní žije v Yorkshire Dales se svými dvěma dcerami, jejím koněm Merlinem, kočkou a psem. Část roku tráví vždy v Coloradu. Její vášní je také cestování, a to po všech kontinentech.

Kniha
    Darině se smrtí jejího přítele Phoenixe zhroutil svět. Odmítá uvěřit, že by tohle byl konec. Právě to ji žene do hor, k opuštěné stodole, ve které je spatří - všechny její mrtvé spolužáky, včetně Phoenixe. Darina netuší, co se děje. Kdo jsou vlastně Krásní mrtví? Proč jsou stále na světě, když už byli pohřbeni? A hlavně - jak jim může pomoci?

Darina by udělala vše, aby se její přítel vrátil. Tohle přání se jí také splní. Ovšem je tu jedna podmínka - aby mohla být s Phoenixem, musí pomoct ostatním vyřešit, co se jim vlastně stalo. Krásní mrtví totiž mohou na světě zůstat pouze rok. Bude Darina dost silná a odvážná na to, aby zjistila proč zemřel Jonas, kterému na tomto světě zbývá už jen pár dní? Darina není hrdinka, kterou bych měla vyloženě ráda. Ano, jsou v ní schopnosti, které by jí člověk mohl závidět, ale ty jsou stavěny do kontrastu s jejími ostatními povahovými vlastnostmi. Na jedné straně se vrhá po hlavě do celkem riskantních situací, ale jen co tyto situace odezní, utíká se do hor vyplakat Phoenixovi na rameno. Tohle její chování (plus její obrovská naivita) mě občas opravdu iritovaly.

Samotní Krásní mrtví jsou čelí kruté realitě toho, že jsou mrtví a mají jen málo času na to, aby zjistili, co se stalo. Možná právě proto většina z nich přivítá Darininu přítomnost. Občas se mi zdálo, jako by jí i přesto nevěřili, jako by si ani oni nebyli jistí, zda ji tam vůbec chtějí - a to včetně Phoenixe.

Tahle kniha ve mně vyvolala celkem rozporuplné pocity. Zpočátku mi připadala celkem chaotická a rozporuplná, ale na tento styl si člověk po chvíli zvykne. Co mi ale připadalo takové nedodělané a místy jako by useknuté byly dialogy mezi postavami. Někdy jsem měla pocit, že jsou postavy v křeči z toho, že spolu musí vůbec mluvit. Když k tomu přidáte Darininu naivní povahu a její věčné básnění o lásce, střídané fňukáním nad čímkoli, co se právě stalo, nemůžete se divit, že mi kniha chvílemi trošku lezla na nervy. Přesto jsem se ale do ní začetla a samotný děj mi utekl rychleji, než jsem čekala. Přesto mám pocit, že je kniha prvotně určená mladším čtenářům okolo patnácti let.

Autorka se tématu chytila originálně a představila nám zombie v jiné podobě, než jaké je známe. Místo chodících mrtvol s odpadávajícími kousky těla tu máme nedotčené a krásné bytosti, které touží po jediném - zjistit co vedlo k tomu, že jsou mrtví. Dokáže nakonec Darina pomoct prvnímu v řadě, Jonasovi, a ulehčit mu tak jeho odchod? To si musíte přečíst sami.