1. RC Review: Zrození

středa 5. června 2013

Autor: L. J. Smith
    Série: Stefanovy deníky

Anotace:

Propadli jste zcela Upířím deníkům? Zajímá vás, jaké události předcházely jejich ději? Pak si určitě nenechte ujít další napínavou upíří sérii, ve které vás opět čeká velká dávka napětí, tajemna a romantiky.

8. září 1864. Ona není tím, kým se zdá. Mělo by mě to překvapit? Vyděsit? Ranit? Jako kdyby nic z toho, co jsem znal, z toho, co jsem se naučil, z toho, čemu jsem celých sedmnáct let věřil, nebyla pravda.
    Ještě jsem cítil, jak mě líbala, jak mi svými prsty tiskla ruce. Pořád jsem po ní toužil, a přesto mi v uších zněl hlas rozumu: Nemůžeš milovat upíra! Kdybych měl jednu z jejích sedmikrásek, mohl bych otrhávat lístky a nechat kytku, aby rozhodla za mě. Mám ji rád... nemám ji rád... mám... Miloval jsem ji. Určitě. Na tom, co bude dál, mi nezáleželo. Mělo se moje srdce ubírat tímto směrem? Kéž bych měl mapu nebo kompas, aby mi ukázaly cestu. Ale ona má moje srdce a je mojí zářící hvězdou... a to by mělo stačit.

Datum vydání: 2011
    Počet stran: 240
    Hodnocení: 3 z 5
    Přečteno v červnu 2013, 1 den, v češtině

Stefan s Damonem jsou sice bratři, ale nemohli by být více rozdílní. Zatímco Damon je rebel a otci se snaží za každou cenu vzdorovat a dělá si co chce, Stefan je synem, který se snaží vyhovět každému otcově přání. Díky tomu se jednoho dne ocitne zasnoubený s dívkou, kterou ani nemiluje. Jenže jak se říká, nikdo z nás neví, co pro nás osud chystá, a to hlavně v případě, když do života bratrů Salvatorových vstoupí krásná, ale nebezpečná Katherine. Podlehnou Stefan s Damonem jejímu kouzlu, nebo včas zjistí, co je Katherine vlastně zač?

Seriál Upíří deníky před několika lety úspěšně ovládl televizní obrazovky a zvládl se na nich udržet dodnes. Série Stefanových deníků volně vychází právě z tohoto seriálu a více nám přibližuje události, které byly v seriálu buď pouze zmíněny, nebo krátce sestříhány ve formě flasbacků.

Kniha Zrození čtenáře zavede do roku 1864, kdy mladý a naivní Stefan Salvatore hledá své místo ve světě, zatímco jeho bratr bojuje ve válce. Jeho otec si přeje, aby převzal jeho sídlo, oženil se a měl další generaci malých Salvatorů. Stefan jako vzorný synek přikývne, i když ví, že takhle si svou budoucnost nepředstavoval. Přesto pochybnosti hodí za hlavu a snaží se požadavkům svého otce vyhovět. Jenže celý jeho dosavadní svět se převrátí s příjezdem krásné Katherine a s návratem jeho bratra. Stefan musí odolat své touze a udělat, co je správné...Jeho volbu mu nakonec usnadní krutá rána osudu, která je vyústěním událostí z posledních dní, ale pouhým začátkem podivných událostí, která vyústí v tajemství, kterému by Stefan za jiných okolností nikdy neuvěřil...

Pokud sledujete seriál, v knize se vám bude naprosto snadno orientovat, protože různá jména nebo některé situace jste už viděli a kniha je takovým vítaným rozšířením toho, co už znáte. Kniha je dobře čtivá, já sama jsem ji měla přečtenou za den. Nemusíte nad ní nijak přemýšlet ani nic podobného, takže se skvěle hodí, pokud si třeba ve zkouškovém chcete, podobně jako já, odpočinou od všeho toho učení nebo zrovna máte jen tak chuť na nějakou nenáročnou knihu.

Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.