1. RC Review: Zrada

středa 17. července 2013

Autor: Gregg Olsen
    Série: Prázdné rakve
    Díl: druhý

Stalo se to velice rychle, jak už to u tak strašných věcí bývá. K Olivii se přiblížila čepel nože a zapíchla se jí do hrdla. Prudce a zuřivě. A jen vrah mohl vnímat ironii jejích posledních slov: Teče mi krev!

Když na večírku kdosi ubodá Olivii Grantovou, studentku, která přijela na výměnný pobyt, obvinění se městečkem Port Gamble šíří rychleji než nejpopulárnější zprávy na Twitteru. Skoro všichni ukazují prstem na Briannu, již mnozí pokládají za falešnici a jejího přítele Drewa. Čisté svědomí však nemá ani Beth Leeová, samotářka, u níž Olivia bydlela. Bethiny nejlepší přítelkyně Hayley a Taylor Ryanovy se pokusí její jméno očistit, přitom však objeví hustou pavučinu šokujících tajemství.

Datum vydání v ČR: únor 2013
    Nakladatelství: Fortuna Libri
    Počet stran: 280
    Hodnocení: 4 z 5
    Přečteno v červenci 2013, 3 dny, v češtině

Olivia Grantová snila o tom, že se stane hvězdou. Právě s touto vidinou přijíždí na studijní pobyt do Ameriky. Její zklamání ale nemůže být větší když zjistí, že jejím novým domovem bude město Port Gamble, které má k tomu, co si představovala, hodně daleko. Ale jak se ukáže, Oliviina hvězdná kariéra by stejně neměla dlouhého trvání. Někdo se totiž rozhodl, že jí její život zkrátí. Když se Olivia najde ubodaná v posteli své nejlepší kamarádky, obyvatelé Port Gamble chtějí jediné - najít toho, kdo to mladé dívce udělal.

Druhý díl série Prázdné rakve a my se opět setkáváme s dvojčaty Hayley a Taylor. Tak, jak mi první díl připadal z většiny právě o jejich příběhu, u druhého to tak nebylo. Příběh se více věnoval právě Olivii a její vraždě a příběh měl mnohem lepší spád. I když se tu opět objevilo děsivé tajemství z minulosti dvojčat, tentokrát mi to příběh nenarušilo, právě naopak.

Hayley a Taylor dávno ví, že jsou jiné. Může za to jejich dar, díky kterému si dokážou poskládat, co se lidem stalo - nebo stane. V jejich minulosti je ale několik tajemství, o kterých s nimi nikdo nechce mluvit, už vůbec ne jejich vlastní matka. Právě jejich matka je klíčem k tomu největšímu tajemství. A pokud jim ona nic neřekne, budou na to muset přijít samy...i když to znamená, že se budou muset vrátit do věznice, kde jejich matka vyrůstala. V prvním díle mi dvojčata přišla trošku otravná a jejich role v příběhu moc velká, tady tomu ale tak nebylo. Měla jsem pocit, že se autorovi podařilo vyvážit hranici mezi příběhem brutální vraždy Olivie a příběhem dvojčat. Tentokrát jsem ho četla s mnohem větší chutí.

Mnohem větší roli v této knize získali také ostatní obyvatelé města, a to díky vraždě Olivie. Setkáváme se jak se známými, tak i novými postavami, které mají větší či menší roli v příběhu a jsou příjemným zpestřením.

Až tak do poloviny knihy jsem netušila, kdo by mohl mít vraždu Olivie na svědomí. Ani potom jsem to ale neodhadla celé a byla jsem překvapená tím, jak se to celé vyvinulo. A tak to má být, autor musí dokázat čtenáře překvapit, což se zrovna tady podařilo. Velké plus spočívá i v tom, že byl příběh zčásti založen na skutečném případu Amandy Knoxové, o kterém spousta čtenářů bezpochyby slyšela. U dvojčat jsem tak trošku tušila, co je oním tajemstvím jejich matky, ale to mi celkový dojem nijak nezkazilo. Celkově se mi Zrada zdála mnohem vyváženější, než první díl a já její čtení prožila mnohem intenzivněji, než tomu bylo u Závisti.

Děkuji nakladatelství FORTUNA LIBRI za poskytnutí recenzního výtisku.