Rss Feed
  1. RC Review: Eragon

    úterý 24. září 2013

    Česká obálka
    Autor: Christopher Paolini
    Série: Odkaz dračích jezdců
    Díl: první

    Anotace:

    Jeden chlapec, jeden drak, svět dobrodružství.

    Fantasy bestseller Eragon z pera patnáctiletého Christophera Paoliniho, který nadchl miliony čtenářů po celém světě. Vypráví příběh chudého farmářského chlapce, který najde v Dračích horách modrý kámen, z něhož se vyklube dračí mládě - Safira. Spolu se vydají na nebezpečnou cestu královstvím ovládaným králem, jehož zlo nezná mezí. Dokáže Eragon naplnit své předurčení a převzít břímě legendárních Dračích jezdců? Osud království možná leží v jeho rukou...



    Datum vydání v ČR: 2004
    Nakladatelství: Fragment
    Počet stran: 488
    Hodnocení: 4 z 5
    Přečteno v září 2013, 5 dní v češtině




    Eragon si zvykl na svůj život. Byl vychován svým strýcem Gerem a vyrůstal spolu se svým bratrancem Roranem. Svou matku nikdy nepoznal. Ale nikdy si nestěžoval, i když celý život měli hluboko do kapsy. Jeho osud se ale změní spolu s nálezem tajemného modrého kamenu. Eragon doufá, že by penězi za onen kámen mohl zajistit svou rodinu. Jenže nic nebývá takové, jak se na první pohled jeví a onen záhadný kámen není kamenem ani trošku...ve skutečnosti je to dračí vejce. Vejce, které čekalo, dokud nenajde svého jezdce. Před Eragon leží budoucnost mnohem větší, než o jaké se mu dosud snilo. Budoucnost plná překvapení, bolesti, dobrodružství a nečekaných spojenectví...

    Musela bych asi žít v podzemí, abych neznala sérii o dračích jezdcích. Přesto jsem jí dost dlouho odolávala – nevím ani proč, zkrátka jsem na draky tak nějak neměla tu správnou náladu. Ale nakonec byly ledy probořeny a já jsem si k drakům a tomuto naprosto skvěle vytvořenému fantasy světu našla cestu.


    Eragon jako postava má dost silný potenciál. Už během příběhu se vyvíjí a já jsem jenom zvědavá, jak to s jeho postavou bude dál. Zpočátku je to naivní kluk, u kterého se ale už tak objevuje odhodlání a záblesky síly. Ovšem až Bromův výcvik z něj udělá nejen fyzicky, ale i psychicky silného člověka, který je schopný uvažovat i v trochu větších souvislostech. I tak se ale u něj objevují slabé chvilky, ve kterých jsem měla pocit, že se chová jako myš zahnaná do kouta, která se snaží najít cestu ven. Ale nikdo není dokonalý, ne?

    Samostatnou kapitolou je Safira. Ona je prostě skvělá. To, že je schopná s Eragonem myšlenkami komunikovat dodává příběhu úplně nový rozměr. Když v jedné kapitole letí s Eragonem na zádech a jejich myšlenky se propojí, je to úplně dech beroucí zážitek. Potom, co jsem se ,,seznámila“ se Safirou vím jediné – chci draka! :D


    Je jedna věc, kterou na Eragonovi a jemu podobným knihám obdivuju, a to schopnost autora vymyslet si úplně nový svět (dokonce i s mapkou), který funguje a má svá pravidla a tradice. Nedokážu si ani představit, jak dlouho to muselo autorovi trvat, než s tímto světem přišel a už jenom proto mu smekám. Příběh o Eragonovi zkrátka funguje, i když by se v něm daly najít pasáže, které jenom zbytečně zdržují a já bych je vynechala :). Na to, jak je kniha dlouhá se čte překvapivě dobře, a to díky příběhu, který čtenáře naprosto vtáhne. Pokud i vy ještě váháte tak jako já předtím, mám pro vás jedinou radu – neváhejte a ani se nenechejte odradit délkou knihy, protože to vážně stojí za to.




    Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat