Rss Feed
  1. Česká obálka
    Autor: Rick Riordan
    Série: Percy Jackson a Olympané
    Díl: první

    Anotace:

    Jmenuji se Percy Jackson…

    Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi?

    Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval…



    Datum vydání v ČR: 2009
    Nakladatelství: Fragment
    Počet stran: 399
    Hodnocení: 3 z 5
    Přečteno v srpnu 2013, 3 dny, v češtině




    Percy Jackson. Obyčejný kluk? Ani omylem. Percy je polobůh, syn samotného Poseidona. Jenže se o tom dozví v tu nejméně vhodnou chvíli – po té, co byl napaden a jeho matka unesena Mínotaurem bůhví kam. Percy odmítá, že je mrtvá, jenže neví, jak jí pomoct. Proto nezaváhá, když mu nabídnou účastnit se výpravy – je to jediná cesta, jak matku zachránit. Ale je tu jedna komplikace – všichni si myslí, že Percy ukradl Diův blesk. Výprava se tak pro něj stává mnohem nebezpečnější, než si zpočátku myslel. Zvládne Percy včas dokázat, že on není oním zlodějem blesku dřív, než vypukne válka mezi bohy? Vrátí se z výpravy všichni, nebo někteří zkrátka nemají naději? Skutečný zloděj blesku pracuje proti nim – a je blíž, než si mysleli...

    Série Percyho Jacksona je v knižním světe jednou z legend. Zpočátku jsem se mu tak trochu vyhýbala, protože jsem netušila, co od něj mám vlastně čekat. Ale já nejsem ten typ, co zvládne odolávat dlouho, tak jsem se nakonec odhodlala, že si Percyho přečtu. Nakonec mě mrzí jedna věc – že jsem se pár měsíců před čtením knihy podívala na film...

    Percy je postava, která může být blízká snad každému. Je to obyčejný kluk, dysgrafik, dyslektik a snaží se o jediné – udržet se na škole. Když se ale jeho profesorka na třídním výletě změní v mýtickou příšeru ví, že se něco děje – jenom ještě neví co. Ví, že jeho kamarád Grover o tom něco ví, ten mu ale nic říct nechce a celý incident zamete pod koberec. Všechna legrace skončí, když Percyho, jeho matku a Grovera napadne Mínotaurus – skutečný živý Mínotaurus. Všechna tajemství tak musí jít stranou a je čas na krutou pravdu – Percy je polobůh. A to je teprve začátek...Jak už jsem řekla, člověk si k Percymu snadno najde vztah a tak nějak mu drží palce.


    I když je kniha protkána řeckou mytologií, není na ní nic složitého ani nesrozumitelného, což je výhoda hlavně pro mladší čtenáře. Jenom se mi někdy zdálo, že představivost samotného autora se někdy sama o sobě utrhla ze řetězu a vytvořila věci, kterým se člověk musel smát, kroutit nad nimi hlavou nebo je jen tak přejít, protože si na to už tak nějak zvykl. Možná bych knihu náležitě ocenila, kdybych ji četla před pár lety, když jsem byla o něco mladší a naivnější a předtím, než jsem viděla film, protože tentokrát jsem si nemohla pomoct a tak trošku jsem je srovnávala. Celou situaci ale zachraňoval humor, kterým je kniha bezpochyby protkána. A i když to tak nemusí vypadat, už se vážně těším na druhý díl – chybí mi Grover a jsem zvědavá, jak se to vyvine mezi Percym a Annabeth (no jo, nemůžu si pomoct, všude hledám romantiku :D). Navíc všichni tvrdí, že je série s každým dílem lepší a lepší, tak jsem zvědavá :).




    Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat