1. RC Review: Summer

pondělí 25. listopadu 2013

Autor: Eden Maguire
    Série: Krásní mrtví
    Díl: třetí

Po Krásných mrtvých není několik týdnů ani stopy. Darině se po Phoenixovi strašně stýská. Snad se vrátí a pomůže jí vyřešit tajemství další záhadné smrti. Je to už skoro rok, co byla Summer zastřelena v nákupním středisku. Podle všeho (a všech) se stala náhodnou obětí šíleného střelce… Něžná zlatovlasá hudebnice s andělským hlasem měla tisíce fanoušků, její píseň Neviditelný o neopětované lásce milovali všichni, nejen studenti ellertonské střední školy. Summer měli všichni rádi, všichni ji obdivovali… Darina musí Summer pomoci stejně, jako pomohla Jonasovi a Arizoně. Jinak její duše nikdy nedojde pokoje. Neviditelná křídla tlučou, Krásným mrtvým hrozí nebezpečí a čas běží…

Datum vydání v ČR: 5. 4. 2012
    Počet stran: 264
    Hodnocení: 3 z 5
    Přečteno v říjnu 2013, 2 dny, v češtině

Darina, detektiv ve službách nemrtvých. Právě tak by se dalo popsat to, co Darina už nějakou dobu dělá pro Krásné mrtvé. Jen díky tomu, že jim pomůže s rozluštěním jejich smrti, se mohou jejich duše přesunout dál. Nyní je řada na Summer. Summer byla zastřelena v nákupním středisku střelcem, který tam napochodoval a začal střílet. Všichni myslí, že to byla náhoda, že Summer byla jenom ve špatnou chvíli na špatném místě. Jenže Darina, která byla svědkyní střelby, o tom začíná pochybovat. Stihne vyřešit tuhle záhadu dřív, než Summer dojdou síly?

Na začátku téhle série jsem celkem pochybovala o tom, že by to někdy mohlo být lepší. Jenže autorka každým dílem pomalu dokazuje, že pokročila dál.

Co vás v tomhle díle asi jako první praští do oka je to, že se postava Dariny posunula a vyvinula, za což jsem autorce nesmírně vděčná. Už to není ufňukaná, bezradná Darina, která si bez Phoenixe pomalu ani nezaváže tkaničky. Byla mnohem víc snesitelnější a její chování konečně začalo odpovídat realitě. Dle předchozích dílů by člověk moc nevěřil, že měla Darina se Summer celkem blízký vztah – i když k ní byla Summer vždy milá a otevřená, vždycky to vypadalo tak nějak zdvořile. Pravda je ale trochu jinde, právě proto taky Darinu smrt Summer poměrně hluboce zasáhla. A to neví, co pro ni ještě osud přichystal.

Tenhle díl byl z celé série zřejmě ten nejemotivnější. Když už si myslíte, že vás autorka asi nepřekvapí, vytasí se na vás s něčím, co jste absolutně nečekali. Pohrává si se všemi jako s šachovými figurkami a vytváří tak příběh, který je zajímavý, a i když máte vytipovaného vraha, nemůžete si být jisti.

Po celém příběhu mě ale zklamala jedna věc, a tou byl konec. Autorka si s tím mohla víc pohrát, u některých věcí jsem postrádala nějaké vysvětlení. Třeba jen odstavec navíc by stačil, ale co nadělám...Jsem zvědavá, jak si autorka poradila s dílem posledním, protože ten podle mě bude naprosto klíčový, takže doufám, že autorka nezklame :).