1. RC Review: Zamilované duše

úterý 19. listopadu 2013

Autor: Stacey Kade
    Série: Mezi nebem a zemí
    Díl: druhý

Anotace:

Alona Dareová - bývalá královna školního plesu a současná královna mrtvých - se vrátí ze záhrobí zpátky na tento svět a zjistí, že dělá něco naprosto nečekaného: pracuje. Místo aby se opalovala u bazénu (což byla její obvyklá prázdninová zábava, když byla živá), stará se o jiné zbloudilé duše. Jejím parťákem pro všechno tohle "pomáhání ostatním" je Will Killian: společenský vyděděnec, médium a kluk, na kterém Aloně záleží víc, než by se jí zamlouvalo.

Datum vydání v ČR: září 2013
    Počet stran: 208
    Hodnocení: 4 z 5
    Přečteno v říjnu 2013, 1 den, v češtině

Alona Dareová je mrtvá. Tak to prostě je. Ale ani to ji nezastaví. Teď jako duch musí dělat něco, co i v lidském životě nic moc neříkalo – musí pomáhat druhým. Ne že by nějak zvlášť chtěla, jedině tak se neztratí z povrchu zemského nadobro. Není v tom ale sama. V tomhle ,,poslání“ jí pomáhá Will, médium a jeden z nejdivnějších lidí na škole. Bez Willa by to Alona moc nedokázala, jako duch nemá zrovna moc možností. Jenže Will má i své vlastní problémy. Pochopí Alona, že není nejdůležitější dřív, než udělá něco bláznivého?

Jestli jste si mysleli, že se Alona po svém skoro zmizení změní, tak jste se spletli. Pořád tu máme starou dobrou Alonu, jak ji už známe. Je povrchní, sobecká, a do pusy si nevidí – právě takhle se člověku může na první pohled zdá. Jenže Alona má taky chvíle, které stojí za to. Chvíle, ve kterých je zranitelná, citlivá a ne tak silná, jak by chtěla být. Všechno tohle dohromady děla z Alony postavu, kterou jsem si oblíbila a nevyměnila ji, protože to by potom už nebyla zábava. Navíc i Alona se vyvíjí, ona sama už moc dobře ví, co je v životě (nebo po smrti) důležité.

Will je taky samostatná kapitola. Právě ho dohoní minulost jeho mrtvého otce, o které doteď nevěděl a je na něm, aby si to v sobě srovnal. Jenže ani tahle skutečnost neomlouvá to, jak se občas k Aloně choval, i když si to možná tak trochu zasloužila. Stejně, bylo mi té holky líto. Je na něm, aby si srovnal všechny priority a pochopil, co se děje dřív, než Alona zmizí z jeho života – a tentokrát vážně navždy.

Tato série se čte v podstatě sama. Autorka vás dokáže vtáhnout do příběhu a nepustí vás až do poslední stránky. I když vám asi v polovině knížky dojde, co se asi stane, na ději a kvalitě to nijak neubírá. Celý děj knihy se odehrává během krátké chvíle, jenom nějakých pár dní, a právě to možná způsobuje, že celý příběh má spád a vy se u něj nenudíte – žádné zbytečné řeči okolo, ale rovnou k věci. Nemůžu se dočkat, jak si autorka pohraje s posledním dílem po tom, jak zakončila tento. Snad se už brzo dočkáme.

Děkuji nakladatelství FRAGMENT za poskytnutí recenzního výtisku.