Rss Feed
  1. Hunger Games - Aréna Smrti

    čtvrtek 10. května 2012

    Česká obálka
    Autor: Suzanne Collins
    Díl: první
    Nakladatelství: Fragment
    Česká anotace: Vítězství znamená slávu a bohatství. Prohra znamená jistou smrt. Hunger games začínají...
    V troskách bývalé Severní Ameriky se rozkládá země Panem s nablýskaným hlavním městem Kapitolem a dvanácti okolními kraji. Kapitol jim vládne krutou a tvrdou rukou. Poslušnost si udržuje kláním Hunger games - zvrácenou televizní reality show, ve které každoročně jedna dívka a jeden chlapec z každého kraje nedobrovolně bojují o život.
    Šestnáctiletá Katniss chce zachránit svou sestru, která byla vylosována, a nabídne svou účast dobrovolně. Do hry o přežití se přidávají i lidskost a láska... Dokáže přežít v divočině, když se všichni snaží o to, aby nespatřila další úsvit?

    Vydání v USA: 31. 10. 2008
    Vydání v ČR: 6. 4. 2010
    Počet stran: 328
    Hodnocení: 5 z 5
    Přečteno v květnu 2012, 3 dny, v češtině

    Amerika, jak ji známe, neexistuje. Místo ní je tu země Panem, rozdělená na dvanáct krajů, kterým nemilosrdně vládne hlavní město Kapitol. Krajů bylo původně třináct, jenže ty se vzbouřili a třináctý kraj byl pro výstrahu všem zničen. Jako připomínka tohoto masakru slouží Hladové hry. Jakmile nastane Den sklizně, shromáždí se všechny děti ve věku mezi dvanácti a osmnácti lety, ze kteých bude losováním vybrána jedna dívka a jeden chlapec, kteří budou v aréně bojovat na život a na smrt...
    S četbou téhle knihy jsem otálela. Ani nevím proč, ale nějak se mi do toho nechtělo. Teď, když je to zfilmováno jsem si řekla, že než uvidím film, tak bych si to přečíst mohla. A můžu říct, že mi kniha vyrazila dech.
    Samotná Katniss mi přijde jako zvláštní postava. To ale neznamená, že špatná. Je neuvěřitelně loajální ke své rodině (hlavně sestře) a ke svému příteli Hurikánovi, je chytrá, silná a uznává své hodnoty. Ale můžu říct, že co se týče vztahu s Peetou, mi taky trochu připadala jako sobecká mrcha, která ho jen využívá (i když víme, že tam přeci jen nějaké pouto je, ona si ho jen prostě nechce připustit).
    Peeta je sice z úplně jiného prostředí, a jeho povaha je taky úplně jiná než povaha Katniss, ale tak nějak mi k ní prostě pasuje. Ti dva jsou spolu tak úžasní... Peeta mi zkrátka přirostl k srdci, narozdíl od Hurikána, o kterém jsem si ještě nemohla udělat pořádný obrázek, protože v knize téměř nebyl.
    Zpočátku jsem měla sice problém se stylem vypravování, ale nakonec jsem si na něj zvykla a můžu říct, že jejich pobyt v aréně byl díky němu vykreslený vážně realisticky. Občas jsem z těch věcí měla vážně husí kůži a viděla je před očima. Kniha mě naprosto dostala - o tom svědčí i to, že jsem hned sáhla po druhém dílu.



  2. 0 komentářů :

    Okomentovat