Rss Feed
  1. Krásná katastrofa

    úterý 24. února 2015

    Česká obálka
    Autor: Jamie McGuire
    Série: Katastrofa
    Díl: první

    Anotace:

    Strhující milostný příběh

    Ona nepije ani nenadává a ve skříni má spoustu seriózních svetříků. Abby věří, že si dokázala vybudovat dostatečnou vzdálenost mezi sebou a svou temnou minulostí, ale když se svou nejlepší kamarádkou dorazí na univerzitu, její cestu k novému začátku zkříží rebel a polykač holek na jednu noc, Travis Madox. Urostlý, potetovaný hezoun je to poslední, co Abby potřebuje…

    On tráví noci vyděláváním peněz na zakázaných zápasech a holky střídá častěji než ponožky. Do Abbyina života se vetře trikem – nabídne jí sázku, že měsíc vydrží bez sexu – když ona s ním ten měsíc bude bydlet. Ať tak či onak, Travis netuší, do jak těžkého zápasu se pustil.




    Datum vydání v ČR: březen 2013
    Nakladatelství: Fortuna Libri
    Počet stran: 376
    Přečteno v prosinci 2014, 2 dny, v češtině




    Abby chce na univerzitě začít s čistým štítem. Hodila svou minulost za hlavu a snaží se být vzornou studentkou. Když ale přijde na tajný zápas a setká se s Travisem, je jasné, že je zaděláno na problém. Travis je všechno, od čeho by se měla držet dál – potetovaný zápasník, pro kterého jsou holky hračkou na jedno použití. Jenže on k tomu Abby nedá příležitost – líbí se mu, že není jako všechny ostatní holky, které se mu doslova vrhají do náruče. Nakonec jejich neustálé pošťuchování vyústí v sázku, která v žádném případě nemůže dopadnout dobře…

    Knihu jsem četla v angličtině už před hodně dlouhou dobou, ale líbila se mi natolik, že když jsem zjistila, že vychází v češtině, tak jsem si ji prostě musela koupit. Jak už to tak ale bývá, tak jsem se za celou tu dobu ke knize nedostala, protože je na všechny ty knihy prostě málo času. Až teď jsem konečně po českém překladu sáhla a čekala, zda bude stejně dobrý, jako originál.

    Abby je hrdinka, která ve mně vyvolává hodně rozporuplné pocity. Na jednu stranu je vtipná a stojí si za svým, ale po čase mi její myšlení začínalo tak trochu lézt na nervy, protože vůbec nevěděla, co chce. Navíc byla naprosto slepá k realitě, možná částečně i proto, že chtěla chránit sama sebe. Během toho ale zranila tolik lidí okolo, že se z její obrany před vším, co by jí mohlo ublížit, stalo spíš sobectví. Svět nekrouží jenom kolem tebe holka, tak se přestaň chovat jako středobod vesmíru.

    Travis je rozhodně pěkné číslo. Holky, se kterými kdy něco měl, se už asi ani nedají spočítat, na živobytí si vydělává nelegálními zápasy a jeho tělo pokrývá nespočet tetování. Rozhodně to není typ kluka, kterého byste jen tak přivedli ukázat mamince. Jemu je ovšem jedno, co si o něm kdo myslí. Jedinou výjimkou je Abby, pro kterou by udělal prakticky cokoli. Klidně se vzdal i všech těch holek. Ani on ale není bez chybičky, během celého příběhu uklouzne několikrát a Abby mu to rozhodně dá pěkně pocítit. I když někdy je její ,,trest“ až moc přehnaný. V mnoha případech mu jenom zbytečně ubližuje. Travis totiž není až takový tvrďák, za jakého se vydává. Což je taky v knize mnohokrát ukázáno.

    Krásná katastrofa je rozhodně jednou z těch knih, které mi přirostly k srdci. Ano, místy je občas až moc dramatická a Abby i Travis umí být pěkně otravní, ale jako celek to prostě funguje (až na oslovení ,,Holu“, to mě prostě rve za uši, ale chápu, že s tím překladatel nemohl nic moc jiného dělat). Nikdy bych nelitovala toho, že jsem knihu přečetla, právě naopak – byla to tak šílená jízda, že jsem se od ní prostě nedokázala odtrhnout a klidně si ji zase někdy přečtu znovu.



    HODNOCENÍ:

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat