Rss Feed
  1. Nikdo není bez viny

    pátek 25. ledna 2013

    Česká obálka
    Autor: Kiersten White
    Série: Paranormálové
    Díl: druhý

    Česká anotace:

    V dalším dílu Paranormálů se opět setkáváme s Evií, která bude tentokrát kromě svých obvyklých problémů s vílami, upíry a Mezinárodní agenturou pro zadržování paranormálů řešit i problémy, které trápí spoustu dívek jejího věku. Podaří se jí se svými problémy poprat? A jak skloubí lásku k vodouchovi, školu a práci s paranormály? Stojí za útoky na Evii víly? A proč se ve městě objevují stále noví paranormálové a pozorují ji? I když jsou její rodinou přátelé a MAZP, zjistí Evie něco o svých rodičích? To vše se dozvíte ve druhém dílu s podtitulem Nikdo není bez viny.



    Vydání v ČR: květen 2012
    Nakladatelství: Fortuna Libri
    Počet stran: 352
    Hodnocení: 4 z 5
    Přečteno v prosinci 2012, 3 dny, v češtině

    Oficiální trailer ke knize:




    Trošku jsme se posunuli v čase a Evie má konečně život, jaký si vždycky přála - chodí do školy, má zamykací skříňku, opravdovou kamarádku a přítele, kterého jen ona vidí opravdu takového, jakým je. O to větší je její překvapení, když se v jejím životě objeví Raquel, její bývalá šéfová z MAZP, která ji žádá o opětovnou spolupráci s agenturou. Ovšem ještě zajímavější než to je skutečnost, že ji napadl paranormál. Tohle by se jí v normálním životě stávat nemělo. Jediným vysvětlením je jen to, že nic není tak normální nebo nevinné, jak se na první pohled zdá...

    Po prvním díle jsem byla celkem zvědavá, jakým směrem se bude příběh vyvíjet. Dalo by se říct, že se v podstatě vrátil do starých kolejí, které ale v polovině celkem změnily svůj směr...

    Evie je pořád tak ztřeštěná, jako byla v prvním díle. Její láska k růžové a dalším extravagantním věcem není o nic menší, zato se ale zvětšuje její láska k Leasovi. Proto je pro ni tak strašně těžké před ním tajit, že on má před sebou mnohem více času než ona. Jenže jak už všichni víme, tajemství dokážou vrážet do vztahu pěkně ostrý klín, který ho dokáže neodvratně poškodit, nebo i zničit. A že Evie má těch tajemství hned několik...Nemůžeme se pak divit, když jí všechny bouchnou do obličeje...

    Mužské osazenstvo knihy se nám v tomto díle rozrostlo o nového člena, a to o Jacka, poněkud hyperaktivního, drzého a nepředvídatelného člověka, kterého vychovaly víly, což na něm pochopitelně zanechalo své stopy. Zpočátku je Jack pouze zajímavým doplňkem příběhu, ale tak v polovině příběhu zjistíme, že jeho role je ovšem mnohem větší, než se na první pohled zdálo. Podle mě je Jack hodně otravnej kluk, ale svým způsobem jsem si ho oblíbila. Nakonec mi ho bylo i tak nějak líto, protože po všem, čím si prošel, není tak těžké pochopit, proč nakonec udělal přesně to, co udělal.

    Kromě toho se opět setkáme i s postavami z dílu prvního. Já osobně jsem ráda, že nám autorka více přiblížila postavu Arriany, která se na začátku zdála celkem nepřístupná. Taky nám opět rozšířila už tak dost dost široký svět paranormálů a naprosto mi zničila moje vize o tom, jak vypadá jednorožec - vážně, zhroutila mi kousek mého dětského světa, který ve mně stále přebývá :D Už nikdy ne na tohohle tvora nepodívám stejnýma očima :D. A i když se to zprvu zdálo nemožné, v příběhu se nám objevuje i Vivian, za což jsem autorce pro změnu zase vděčná, protože po prvním díle si Vivian nevysloužila moc kladnou reputaci. Teď získala šanci, jak to všechno napravit - alespoň částečně - a získat si přízeň člověka, díky kterému se už nemusí cítit tak osaměle, jako se cítila předtím.

    Což se ovšem opět nezměnilo byly chyby a překlepy v českém překladu. Kniha by se četla mnohem lépe, kdybych neustále nenarážela na něco, co je v textu špatně. Tato skutečnost sama o sobě sráží knize dost bodů dolů...

    Už v prvním díle jsem si tuto sérii oblíbila a ten druhý mě kvalitou příběhu nezklamal. Jenom by to vážně chtělo vychytat ony chyby, o kterých jsem se zmínila. Teď už mi zbývá jen jedna věc - zjistit, jak tohle celé dopadne.

  2. 0 komentářů :

    Okomentovat